Wednesday, May 12, 2010

Oh indahnya bahasa!


Hi, hello, nihao, hola, vannakam, sawasdi and assalamualaikum to everyone...
Today I felt the incredible urge to share tentang how lucky we are to live in Malaysia, and how amazing it is to live in Malaysia.
Seriously la, peaceful gila la negara kita ni, what else would we want?
Tengok la jiran2 kita, especially Thailand, yang currently having big political problems, to the point where lives are lost.
But look at our country, ada ke peperangan besar-besaran antara rakyat?
Why am I talking about this?
Well, tadi, I went out for lunch, makan at kedai mamak, nampak 2 guys tengah bertengkar. Ingat pasal ape tah, sampai tengking2 pasal racism, and ayat-ayat yang menyinggung perasaan orang ramai pun ade. When da reda sikit, I went to try la selongkar sikit2 tentang sebabnya....

What I found out was, they were just fighting over a plate of maggi goreng. And then, I thought 'bodo nye dyeorang ni, pasal maggi pun nak racist2 ke?'

See, my point is that, why are we fighting among eachoter for?
COme on la, kita semua rakyat Malaysia, cuma beza religion and race, but our kewarganegaraan are all the same 'MALAYSIAN'.

Dulu, time kecik2, boleh pulak kita share2 air, time hujan, share payung, kenapa time besar kita bergaduh?
Remember, kita semua rakyat.
Hidup 1 Malaysia

No comments:

Post a Comment